هزینه ثبت شرکت در مناطق آزاد: یک بررسی اجمالی

هزینه ثبت شرکت در مناطق آزاد

ثبت شرکت در مناطق آزاد ایران یکی از موارد جذابی است که همواره توجه سرمایه‌داران و افرادی که قصد تاسیس شرکت را دارند، جلب می‌کند. در این مقاله قصد داریم نحوه ثبت شرکت در این مناطق و هزینه ثبت شرکت در مناطق آزاد را بررسی کنیم. اگر به فکر تاسیس یک شرکت جدید در مناطق آزاد ایران هستید، همراه ما باشید!

ثبت شرکت در مناطق آزاد

کشور ایران دارای 8 منطقه آزاد تجاری است که ثبت شرکت در آنها قوانین خاصی داشته و اندکی با ثبت شرکت در سایر شهرها و مناطق متفاوت است. مناطق آزاد ایران عبارتند از: کیش، قشم، چابهار، اروند، انزلی، ارس، ماکو و سلفچگان. تمامی این مناطق در محدوده‌های حفاظت شده‌ای قرار گرفته‌اند که اگر دقت کرده باشید، اغلب‌شان از شهرهای بندری ایران هستند.

 

ثبت شرکت در مناطق آزاد ایران

 

ثبت شرکت و شروع فعالیت‌های تجاری در این مناطق جذابیت‌ها و تسهیلات بی‌نظیری برای سرمایه‌گذاران دارند. یکی از جذاب‌ترین تسهیلات ثبت شرکت در مناطق آزاد این است که طبق ماده 13 قوانین مناطق آزاد تجاری و صنعتی، اشخاص حقیقی و حقوقی به مدت 15 سال از پرداخت مالیات معاف‌اند. از طرف دیگر، شما در مناطق آزاد نیازی به پرداخت عوارض گمرکی برای واردات کالا نخواهید داشت. این 2 مورد تنها گوشه‌ای از جذابیت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاداند که برای موسسان شرکت از پارامترهای بسیار مهم و تاثیرگذار به شمار می‌آیند.

مزایای ثبت شرکت در مناطق آزاد

  • به عنوان یک شخص حقیقی و حقوقی به راحتی می‌توانید وام و تسهیلات ارزی دریافت کنید.
  • حمل کالاها توسط سازمان‌ کشتیرانی با 30% تخفیف انجام می‌شود.
  • صادرات محصولات به خارج از کشور بدون عوارض گمرکی و بندرگاهی انجام خواهدشد.
  • مقررات و شرایط کاری در مناطق آزاد بسیار ساده‌تر از سایر شهرها است.
  • با ثبت شرکت در منطقه آزاد می‌توانید از نیروهای متخصص بهره‌مند شوید.
  • به سادگی می‌توانید موسسات تجاری و شرکت به ثبت برسانید.
  • بدون محدودیت امکان انتقال ارز خواهید داشت.
  • ثبت علامت تجاری، نام و موضوع شرکت‌تان در مناطق آزاد تجاری و صنعتی به سادگی انجام می‌گیرد.
  • در مناطق آزاد تجاری و صنعتی می‌توانید از خدمات پیشرفته بانکی، ارزی و بیمه استفاده کنید.
  • بهره‌مندی از حساب‌های ارزی در بانک‌ها با سود مناسب در مناطق آزاد تجاری و صنعتی به سادگی قابل دسترسی است.
  • در مناطق آزاد تجاری و صنعتی شما می‌توانید بدون تلف کردن وقت در اداره و پشت سر گذاشتن مراحل اداری بیشتر امورات بازرگانی‌تان را انجام دهید.
  • بدون نیاز به اخذ ویزا می‌توانید با سهامداران خارجی پیمان شراکت ببندید.
بیشتر بخوانید
چند نوع انتخاب داریم؟ چه شرکتی مناسب ما هست

معایب ثبت شرکت در مناطق آزاد

  • افزایش امکان قاچاق کالا
  • بالا رفتن حجم واردات
  • کاهش صادرات
  • محروم شدن از برخی امکانات

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب ثبت شرکت در مناطق آزاد و مدارک مورد نیاز

هزینه ثبت شرکت در مناطق آزاد

دانستیم که ثبت شرکت در مناطق آزاد از جمله مواردی است که بسیار مورد توجه سرمایه‌داران و تجار قرار می‌گیرد. در نظر داشته باشید که منطقه آزاد محلی است که در مجاورت آن بندر قرار داشته و امکان تجارت با سایر کشورها را دارد.

هزینه ثبت شرکت در مناطق آزاد به گونه‌ای است که نسبت به نوع شرکت امکان تغییر در روند وجود دارد؛ به همین دلیل ما به بررسی چند نمونه از پرطرفدارترین انواع شرکت‌های ثبت شده در مناطق آزاد و هزینه‌های مربوط به آنها خواهیم پرداخت.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در مناطق آزاد ایران

از بین انواع شرکت‌های ثبت شده در مناطق آزاد بیشترین نوع شرکتی که به ثبت رسیده، شرکت‌ با مسئولیت محدود است. جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود باید اقدام به جمع‌آوری مدارک زیر کنید:

  • تقاضانامه، شرکتنامه و اساسنامه‌ای که به امضای اعضای شرکت رسیده باشد. ( دو نسخه از هرکدام)
  • کپی برابر اصل تمامی مدارک هویتی شرکاء و اعضای هیئت‌مدیره
  • گواهی عدم اعتیاد مدیرعامل
  • صورتجلسه مجمع عمومی موسسین جلسات هیئت‌مدیره ( دو نسخه )
  • مجوز از نهادهای ذیربط ( در صورت نیاز )
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و محدودیت‌های قانونی برای اعضای هیئت‌مدیره

ثبت نمایندگی یا شعبه از شرکت‌های خارجی

بسیاری از شرکت‌های خارجی علاقمندند که در مناطق آزاد ایران شعبه‌ای فعال داشته باشند. برای این کار شما باید مدارک زیر را به سازمان‌های مربوطه ارائه دهید؛ البته لازم به ذکر است که تمامی مدارک باید به زبان فارسی ترجمه شوند.

  • شماره ثبت شرکت مادر و مرجع ثبتی آن
  • مشخص کردن نوع شرکت و موضوع فعالیت آن
  • معرفی به دیگر نمایندگی‌های موجود در ایران
  • مشخص کردن تابعیت شرکت مادر

میزان سرمایه شرکت

میزان سرمایه شرکت، از جمله مواردی است که تاثیر مستقیمی روی هزینه ثبت شرکت در مناطق آزاد دارد. به این صورت که هرچه سرمایه اولیه شرکت بیشتر باشد هزینه بیشتری برای ابطال تمبر باید پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: هزینه ثبت شرکت: بررسی جزئیات مالی مهم ثبت شرکت

حق الوکاله وکیل دادگستری

ثبت شرکت در ایران و مناطق آزاد کشور، با وجود این که ساده به نظر می‌رسد اما دشواری‌های خاصی نیز دارد که برای طی کردن مراحل بهتر است با دانش و آگاهی قدم در این راه بگذارید. کمک گرفتن از یک وکیل مجرب یا یک موسسه حقوقی کاربلد گزینه بسیار خوبی خواهد بود.

بیشتر بخوانید
مدارک موردنیاز برای ثبت شرکت در مناطق آزاد

دریافت مشاوره از وکیل یا یک موسسه حقوقی نیز هزینه‌ای خواهدداشت که نسبت به تجربه وکیل و موسسه متغیر است. با پرداخت این هزینه به سادگی می‌توانید پیچ‌وخم‌های این کار را به عهده وکیل‌تان گذاشته و از وقت تلف کردن در ادارات گوناگون راحت شوید.

هزینه‌های پستی و هزینه‌های متفرقه

با وجود اینترنتی شدن بسیاری از امور اداری، متقاضیان توانسته‌اند تا حد زیادی از صرف هزینه‌های اضافی برای مدارک مصون بمانند. اما همه مراحل اینترنتی نیست و پس از مراحل اولیه لازم است شما مدارک را به صورت فیزیکی به اداره مربوطه ارسال کنید. هزینه پستی و موارد متفرقه‌ای مانند هزینه کپی، پوشه، گیره و… را نیز به هزینه‌های اصلی اضافه کنید. البته همه ما می‌دانیم که این مبلغ بسیار ناچیز بوده و مقدار ثابتی نخواهد داشت؛ اما بهتر است هنگام برآورد هزینه ثبت شرکت در مناطق آزاد به این موارد نیز دقت کنید تا بتوانید برآورد دقیقی انجام دهید.

هزینه چاپ آگهی در روزنامه

آخرین هزینه‌ای که برای ثبت شرکت در مناطق آزاد باید در نظر داشته باشید، هزینه چاپ آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار است. این هزینه وابستگی کامل به تعداد سطور آگهی و نوع روزنامه‌ای که انتخاب کرده‌اید دارد. بدیهی است که هرچه تعداد اعضای شرکت‌تان بیشتر باشد و موضوع فعالیت شرکت نیاز به توضیح بیشتری داشته باشد، تعداد سطور افزایش خواهد یافت و به تبع آن، هزینه چاپ آگهی نیز بالا می‌رود.

در هر منطقه‌ای همراه شما خواهیم بود!

مناطق آزاد از مناطق بندری کشورمان هستند که به دلیل شرایط و تسهیلات خاصی که برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کنند، عده زیادی مشتاق تاسیس شرکت در این مناطق‌اند. یکی از سوالات پرتکراری که از ما پرسیده بودید، هزینه ثبت شرکت در مناطق آزاد بود که سعی کردیم در قالب یک مطلب به توضیح آن بپردازیم. البته برای دریافت پاسخ دقیق‌تر می‌توانید با شماره تلفن  09106711900، آقای محمدیان تماس گرفته و با ثبت “حقیقت” در ارتباط باشید. ثبت حقیقت با سالها تجربه در زمینه ثبت انواع شرکت‌ها در مناطق آزاد و شهرهای دیگر، می‌تواند یاری‌رسان و مشاور شما عزیزان در این راه پرپیچ‌وخم باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *