مشاوره ثبت شرکت: این موارد را حتماً بپرسید!

مشاوره ثبت شرکت

همان‌طور که می‌دانید، شرکت به مجموعه اطلاق می‌شود که در آن دو یا چند نفر به فعالیت اقتصادی مشغول شده و در این بین در سود و زیان شرکت سهیم می‌شوند. ثبت شرکت می‌تواند موجب افزایش اعتبار کسب و کار شما شده شما را به یک هویت حقوقی قابل اعتماد تبدیل کند. با این حال برای آغاز این مسیر، بدون شک نیازمند مشاوره ثبت شرکت خواهید بود.

هنگامی که شما شرکت خود را ثبت نمایید، قراردادهای شما جنبه رسمی پیدا می‌کند. همان طور که پیش از این در سایر مقالات ثبت حقیقت به بررسی این موضوع پرداخته بودیم، برای ثبت شرکت ما ملزم به رعایت برخی از قوانین و مقررات هستید. از همین رو در این مطلب قصد داریم مهم‌ترین موارد در مشاوره ثبت شرکت را به شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: آموزش ثبت شرکت در سامانه: تنها با چند کلیک!

آشنایی با مهم‌ترین موارد قابل بررسی در مشاوره ثبت شرکت

به طور کلی شرکت‌ها به 2 دسته شرکت تجاری و شرکت مدنی تقسیم می‌شوند که هر کدام از آن‌ها دارای زیر مجموعه هستند. در ادامه به بررسی مهم‌ترین مواردی خواهیم پرداخت که در هنگام مشاوره برای ایجاد شرکت باید به آنها توجه کرد. این موارد عبارتند از:

انواع شرکت

اولین و مهم‌ترین قدم در مشاوره ثبت شرکت مربوط به بررسی نوع آن می‌شود. همان طور که اشاره نمودیم شرکت‌ها به 2 دسته اصلی شرکت تجاری و مدنی تقسیم بندی می‌شوند.

شرکت تجاری: این نوع از شرکت تحت قوانین تجاری بوده و با هدف جلب سود به فعالیت اقتصادی و تجارت می‌پردازد. سود حاصل از این فعالیت معمولاً متناسب با تعداد سهام بین سهامداران تقسیم می‌شود. این نوع از شرکت‌ها در زمینه‌های تجاری و بازرگانی فعالیت دارند و در هفت گروه جای می‌گیرند که عبارتند از:

  1. شرکت سهامی ( عام و خاص )
  2. شرکت با مسئولیت محدود
  3. شرکت تضامنی
  4. شرکت مختلط سهامی
  5. شرکت مختلط غیر سهامی
  6. شرکت نسبی
  7. شرکت تعاونی تولید و مصرف

شرکت مدنی: نوع دوم از شرکت‌ها که در آن دو یا چند نفر برای کسب درآمد از طریق فعالیت مشترک تشکیل می‌دهند، شرکت مدنی است. در این نوع از شرکت هر کس مسئول اموال خویش است و صاحب آن قلمداد می‌شود و اموال به نام شخص حقوقی انتقال نمی‌یابد. برای کسب مشاوره ثبتی در این مورد، می‌توانید با کارشناسان متخصص ما در ثبت حقیقت ارتباط برقرار نمایید. در هنگام مشاوره ثبت شرکت بهتر است حتماً به نوع آن توجه نموده و با مشاور خود در این باره گفت‌وگو کنید.

بیشتر بخوانید
اخذ کارت بازرگانی: آغاز مسیر ورود به اقیانوس تجارت جهانی

 

راهنمای مشاوره ثبت شرکت

مراحل ثبت شرکت

پس از بررسی نوع شرکت، نوبت به مراحل ثبت آن می‌رسد. برای ثبت شرکت 2 راه پیش رو خواهیم داشت:

در روش اول شما با مراجعه به یکی از موسسات ثبت شرکت، تمامی امور مربوط به ثبت را به آن‌ها واگذار می‌کنید تا کل پروسه کاری را برای شما انجام دهند. در روش دوم شما باید به سامانه ثبت شرکت مراجعه نموده و با ثبت درخواست پذیرش پروسه ثبت شرکت را انجام دهید

به طور کلی در ثبت شرکت باید مراحل زیر را طی نمایید.

  • در گام اول باید اطلاعات متقاضی را ثبت کنید. این اطلاعات شامل نام، نام خانوادگی و کد ملی است. اگر فرد متقاضی جزو اتباع بیگانه باشد در این صورت باید شماره گذرنامه خود را ثبت کند.
  • در مرحله بعدی نام شرکت را باید مشخص کنید این نام باید دارای معنی و مفهوم باشد. همچنین باید از واژگان فارسی استفاده شود. نام انتخابی باید 3 سیلابی بوده و از قبل ثبت نشده باشد.
  • موضوع فعالیت شرکت باید مشخص گردد. تکمیل این مورد باید باید با دقت صورت پذیرد زیرا فعالیت‌های شرکت مطابق با این بخش خواهد بود و شما نمی‌توانید خارج از آن فعالیت نمایید.
  • مدت فعالیت شرکت را باید مشخص کنید. این مدت می‌تواند در بازه زمانی خاص قرار بگیرد و یا بصورت نامحدود در نظر گرفته شود.
  • اطلاعات دفتر مرکزی شرکت اعم از آدرس دقیق، کد پستی و شماره تماس باید تعیین شود. تمام مدارک ارسالی از سازمان ثبت شرکت‌ها صرفا در این آدرس قابل دریافت خواهد بود. در صورتی که شرکت شما دارای شعبه دیگری باشد اطلاعات آن‌ها نیز مورد نیاز خواهد بود.
  • اطلاعات تمام اشخاصی که در شرکت دارای سمت هستند باید به طور کامل ثبت گردد. اطلاعات هویتی، آدرس دقیق و شماره تماس ازجمله اطلاعاتی است که باید ثبت گردد. همچنین عنوان سمت، تاریخ شروع سمت، حق امضا و تاریخ اتمام سمت باید مشخص شود. در مشاوره ثبت شرکت بهتر است با مشاور در مورد تعداد اعضا و وظایف هر یک از آنها نیز گفت‌وگو کنید.
  • میزان سرمایه اولیه شرکت را باید مشخص نمایید. در قانون تجارت حداقل مبلغی که برای این منظور در نظر گرفته شده است، یک میلیون ریال است ولی حالت حداکثری برای آن در نظر گرفته نشده است.
  • تعداد سهام و آورده هر یک از موسسین شرکت باید به تفکیک هر فرد ثبت شود. اگر بخشی از این آورده غیر نقدی باشد، باید مشخصات آن به گونه ثبت شود که قابل قیمت گذاری باشد.
  • تاریخ شروع سال مالی شرکت باید با مشخص نمودن دقیق ماه سال مالی و روز سال مالی انجام پذیرد.
  • شما باید اظهارنامه شرکت خود را آماده نمایید.
  • از جمله مراحل مهمی که در ثبت شرکت در فراهم نمودن آن باید دقت فراوانی به خرج دهید، تنظیم اساسنامه شرکت است. از این رو بررسی مسائل مالی، جزو مهم‌ترین موارد در مشاوره ثبت شرکت به شمار می‌روند.
  • اگر نوع شرکت شما، شرکت با مسئولیت محدود باشد، شما باید شرکت نامه نیز آماده کنید. شرکت نامه سندی است که به منظور تشکیل شرکت تجاری، بین دو یا چند شریک تنظیم می‌گردد.
  • در قدم پایانی شما باید مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت را محیا کنید. این مدارک معمولا بستگی به نوع شرکتی دارد که می‌خواهیم نسبت به تاسیس آن اقدام کنید.
بیشتر بخوانید
مراحل ثبت شرکت: تمام قدم‌های مورد نیاز برای آغاز تجارت رسمی

بیشتر بخوانید: شرایط ثبت شرکت: شرایط عمومی برای ایجاد کسب‌وکار

در صورتی که قصد ثبت یک شرکت و آغاز کسب‌وکار رسمی خود را دارید، می‌توانید با اطمینان خاطر تمامی امور مربوط جهت ثبت شرکت را به کارشناسان خبره ما در ثبت حقیقت بسپارید تا در کمترین زمان ممکن کارهای مربوط به آن انجام پذیرد. ثبت حقیقت با داشتن کارشناسان خبره و مشاوران امین آماده ارایه هر گونه مشاوره ثبت شرکت است. شما کاربران عزیز می‌توانید از طریق شماره تلفن 09106711900 با مهندس محمدیان در تماس بوده و از مشاوره و راهنمایی لازم در کلیه امور ثبتی استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *