مدارک تحصیلی برای شرکت با مسئولیت محدود

مدارک تحصیلی برای شرکت با مسئولیت محدود

ثبت یک شرکت بسته به نوع آن دارای قوانین و قواعد مختلفی است. به عنوان مثال در صورتی که قصد ثبت یک شرکت با مسئولیت محدود را داشته باشید، باید به خوبی از قوانین و همچنین مدارک مورد نیاز برای آن آشنا باشید. یکی از این موارد که باید مورد توجه قرار گیرید، مدارک تحصیلی مورد نیاز برای ثبت شرکت است. طبیعی است که بدون در اختیار داشتن این مدارک، مجوز لازم برای ثبت شرکت و فعالیت تجاری را به دست نخواهید آورد. اما مدارک تحصلی برای شرکت با مسئولیت محدود شامل چه مواردی است؟
در این مقاله قصد داریم تا به صورت کامل به این سوال پاسخ دهیم. با این حال پیش از بررسی مدارک، ابتدا به صورت مختصر به بررسی ویژگی‌های این دسته از شرکت‌ها خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد شرکت با مسئولیت محدود

ویژگی شرکت با مسئولیت محدود

قبل از آن که به بررسی مدارک تحصیلی لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود بپردازیم، قصد برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این شرکت‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. مطابق ماده 94 قانون تجارت، که قانون ثبت شرکت منطبق با آن است، این نوع شرکت برای تشکیل حداقل به 2 نفر شریک نیاز دارد. سرمایه و آورده هر یک از شرکا به سهام تخصیصص داده نشده و به عنوان قسمتی از دارایی با نام سهم الشرکه مشخص می‌شود. هر فرد صرفاً مطابق با سرمایه خود در برابر قرض‌ها و تعهدات شرکت مسئول خواهد بود. همچنین در سود و ضرر شرکت نیز مطابق با آن آورده خود سهم خواهد برد. برای نقل و انتقال سهم، حتماً باید صورت جلسه تنظیم شده و موارد مطرح شده در سامانه ثبت گردد. همچنین باید با مراجعه به دفتر اسناد رسمی، سند مربوطه به ثبت رسیده و یک نسخه از سند به سازمان ثبت تحویل داده شود.

مدارک تحصیلی برای شرکت با مسئولیت محدود

در ادامه قصد داریم به این سوال رایج و پر تکرار جواب دهیم: برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود، آیا به مدرک تحصیلی خاصی احتیاج خواهید داشت؟ برای پاسخ به این سوال باید به این نکته اشاره کنیم که برای ثبت برخی از شرکت‌ها نیاز به حداقل مدرک وجود دارد؛ اما مدرک تحصیلی خاصی برای شرکت با مسئولیت محدود در قانون پیش‌بینی نشده است. بنابراین ثبت شرکت با مسئولیت محدود نیاز به حداقل مدرک ندارد و همه می‌توانند این نوع از شرکت‌های تجاری را ثبت و اقدام به فعالیت نمایند.‌

بیشتر بخوانید
شرکت سهامی عام : معامله برد- برد برای کسب‌وکارها و مردم عادی

مدارک ضروری برای ثبت شرکت مسئولیت محدود

همان‌طور که اشاره شد، مدارک تحصیلی برای شرکت با مسئولیت محدود در قانون پیش‌بینی نشده و شما می‌توانید با هر مدرکی اقدام به ثبت شرکت در این نوع نمایید. با این حال داشتن برخی مدارک برای ثبت شرکت مسئولیت محدود ضروری و اجباری است که در ادامه برخی از آنها را به شما معرفی می‌کنیم.

مدارک شخصی

تمامی شرکا باید کپی برابر اصل کارت ملی خود را ارایه نمایند. همچنین کپی برابر اصل شناسنامه شرکا نیز لازم خواهد بود. برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود، باید تقاضانامه ثبت شرکت در 2 نسخه تنظیم شده و هر 2 نسخه باید توسط تمامی شرکا شرکت به امضا رسیده و تایید گردد. شرکت نامه از دیگر موارد مهمی است که باید برای ثبت شرکت ارایه گردد. این مورد نیز باید در دو نسخه تنظیم شود و کلیه سهامداران باید آن را امضا کنند. همچنین اساسنامه شرکت یکی از موارد بسیار مهمی است که حتما باید در دو نسخه تنظیم گردیده و کلیه صفحات آن توسط تمامی سهامداران باید امضا شود.

موضوع فعالیت شرکت

موضوع فعالیت شرکت که چارچوب فعالیت شرکت را تعیین می‌کند این مورد باید با نهایت دقت توسط شرکا انتخاب شود؛ زیرا پس از تعیین، شرکت نمی‌تواند فعالیتی خارج از این چارچوب داشته باشد. همچنین در برخی موارد ممکن است نیاز به کسب مجوز از مراجع دیگر باشد. به عنوان مثال زمانی که بخواهید فعالیت مالی یا گردشگری داشته باشید، نیاز به دریافت مجوز از نهادهای ذی صلاح جهت ثبت شرکت خواهید بود که در اولین قدم باید این مجوزها را کسب کنید.

بیشتر بخوانید: مراحل ثبت شرکت مسئولیت محدود

قوانین انتخاب نام شرکت

الزامی نبودن مدارک تحصیلی برای شرکت با مسئولیت محدود به معنای سادگی تمام روند ثبت آن نیست! از دیگر موارد مهمی که در ثبت شرکت با مسئولیت محدود باید به آن توجه ویژه شود، انتخاب نام شرکت است. توجه داشته باشید که اگر اصول و قوانین خاصی را برای نام شخص حقوقی رعایت نکنید، نام شرکت تایید نخواهد شد در نتیجه پروسه ثبت شرکت طولانی می‌شود. در ادامه قصد داریم به بررسی چند مورد از مهمترین قوانی ثبت شرکت با مسئولیت محدود اشاره کنیم:

  • نام شرکت حتماً باید دارای معنی مشخص و صریح باشد.
  • نام شخص حقوقی نمی‌تواند به زبان بیگانه باشد، بنابراین حتماً باید نام شرکت به زبان فارسی انتخاب شود.
  • نام شرکت باید با فرهنگ ایرانی و اسلامی سازگار باشد.
  • در نام شرکت باید حتماً عبارت با مسئولیت محدود قید شده باشد، زیرا در غیر این صورت شرکت در برابر اشخاص ثالث مسئولیت تضامنی پیدا می‌کند و مطابق با قوانین و مقررات آن برخورد می‌شود.
  • در نام شرکت نباید از نام هیچ یک از شرکا استفاده شود زیرا در این صورت فرد به عنوان شریک ضامن در شرکت تضمانی محسوب خواهد شد.
بیشتر بخوانید
شرکت سهامی خاص:سرآغاز دوستانه برای کسب‌وکاری بزرگ

مدارک تحصیلی برای شرکت

تعداد نام‌های پیشنهادی و نحوه انتخاب آنها

در زمان ثبت شرکت باید 5 نام به عنوان گزینه‌های انتخابی در سامانه ثبت شرکت‌ها ارائه دهید. توجه داشته باشید که ترتیب در ثبت اسامی شرکت مهم است؛ زیرا در ابتدا اولین نام انتخابی شما ارزیابی خواهد شد و در صورتی که مشکل خاصی وجود نداشته باشد و نام شخصیت حقوقی مطابق با قوانین باشد، به عنوان نام شرکت انتخاب خواهد شد و مابقی گزینه‌ها بررسی نخواهد شد. بنابراین در انتخاب نام ترتیب را رعایت نمایید و سعی کنید نام انتخابی حتما مطابق قوانین باشد.

همان‌طور که در این مقاله اشاره شد، مدارک تحصیلی برای شرکت با مسئولیت محدود مورد نیاز نبوده و در قانون قسمتی برای آن در نظر گرفته نشده است. با این حال سایر روند ثبتی آن، دارای بخش‌هایی است که ممکن است بدون مشورت گرفتن از متخصصان، دردسرساز شود. برای دریافت مشاوره از کارشناسان با تجربه ثبت حقیقت، کافی است با شماره تلفن 09106711900  تماس گرفته و با مهندس محمدیان در ارتباط باشید. ما همواره آماده شنیدن صدای گرم شما کاربران عزیز هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *