ثبت برند چیست ؟ شرایط و قوانین ثبت برند

ثبت برند «برند» یک سند معتبر با فواید مختلف برای کسی است که آن را از اداره کل مالکیت صنعتی دریافت می کند.

هر مجموعه تولیدی یا ارائه دهنده خدمات و صاحب شغلی برای محصولات خود باید یک نام اختصاصی انتخاب کند که مشتریان و خریداران برای خرید و شناخت محصول بدنبال نام تجاری محصول باشند.

اصل آغاز هر فعالیت تجاری یا تولید انتخاب نام تجاری و ثبت برند تجاری آن برای جلوگیری از کپی برداری سایرین رقبا یا همکاران می باشد.

امروزه مالکان همه ی مشاغل برند خود را به ثبت رسانده اند .

ثبت برند در تمامی مشاغل مختلف با کالاهای متفاوت در زمینه های مختلف بازرگانی، تولیدی، فروشگاهی و خدمات قابل اخذ می باشد که می تواند به طور مستقیم و حتی غیر مستقیم بر روی کالای یا خدمات قابل عرضه اعتبار بخشی کند و انحصار و حمایت دولت و موسسات را در پشتیبانی از صاحب برند را به همراه دارد.

در صورت ثبت نام و نشان تجاری در صنف خود می توانید انحصار را در اختیار خود گرفته و اجازه استفاده و کپی برداری و سوء استفاده را از رقبای خود بگیرید.

وقتی برندها دارای ارزش مالی و معنوی می شوند که نکات مختلفی روی آنها انجام شود. مثلا نوع انتخاب اسامی برای هر صنف مختلف می باشد و یا فارسی و یا لاتین بودن آن، و یا نوع کالاهایی که برای آن انتخاب می شود و رعایت اصول قانونی جاری کشور در امور ثبت آن (که بهتر است با کارشناسان ثبت حقیقت مشاوره شود) و یا نوع تبلیغات و به بازار عرضه کردن آن

بیشتر بخوانید
برند فروشی تیپارو

توجه ۱ : نشان یا همان لوگو باید در بر دارنده و نشان دهنده ویژگی های محصول یا خدمات باشد و از طرح و رنگ و نقش های ساده و خاص، قابل فهم در آن استفاده شده باشد.

توجه ۲ : نام اسامی مشهور به هیچ وجه قابل ثبت نمی باشد.

توجه ۳ : ثبت آرم و نشان تجاری و برند تجاری انتخابی که %۵۰ مشابه یک برند دیگر باشد امکان پذیر نیست .

توجه ۴ : نام منطقه های جغرافیایی قابل ثبت نیستند

ثبت حقیقت آماده انجام کلیه امور ثبتی برند برای شما مشتریان عزیز میباشد .