استعلام ثبت شرکت: یک قدم تا دریافت تأییدیه!

مراحل استعلام ثبت شرکت

یکی از مهم‌ترین مواردی که پس از ثبت شرکت اهمیت می‌یابد، استعلام نتیجه آن است. به خصوص در صورتی که برای ثبت شرکت و آغاز رسمی فعالیت تجاری خود عجله داشته باشید، استعلام ثبت شرکت ( و در صورت نیاز انجام تغییرات درخواستی برای آن ) اهمیت بیشتری به خود می‌گیرد.

از همین رو در این مقاله قصد داریم تا به بررسی مراحل استعلام و دریافت نتیجه نهایی ثبت شرکت بپردازیم. اگر پیش از این اقدامات لازم برای ثبت در سامانه را انجام داده و در انتظار نتیجه درخواست خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

اهمیت استعلام شرکت

بعد از تکمیل فرآیند ثبت شرکت، اداره ثبت شرکت‌ها به شما یک شماره ثبت ارائه خواهد نمود. این شماره ثبت شرکت در واقع همان معرف شرکت شما است و به عنوان کد ملی برای شخص حقیقی کاربرد دارد. شما از طریق این شماره یا شناسه ملی شرکت، می‌توانید از شرکت استعلام دریافت نمایید. در این مسیر، مرحله استعلام شرکت از اهمیت زیادی برخوردار است. زمانی که شما تصمیم به همکاری با شرکت دیگری داشته باشید، جهت اطمینان از وجود و اعتبار آن شرکت و همچنین فعال بودن آن، می‌توانید از شرکت مربوطه استعلام بگیرید و صحت اطلاعات را بررسی نمایید. همچنین در صورتی که بخواهید امتیاز شرکتی را خریداری کنید می‌توانید از طریق استعلام، از تاریخ ثبت و اعتبار شرکت مطلع شوید.

بیشتر بخوانید: آموزش ثبت شرکت در سامانه: تنها با چند کلیک!

مراحل استعلام ثبت شرکت

جهت استعلام ثبت شرکت ابتدا باید به سامانه مربوطه مراجعه کنید  که با تصویر زیر مواجه خواهید شد. در این صفحه باید اطلاعات مورد نیاز را تکمیل نمایید. برای این منظور از بین سه گزینه شناسه ملی، شماره ثبت و نام شخصیت که در واقع همان نام شرکت محسوب می‌شود، باید حداقل یک مورد را تکمیل نمایید. پر کردن سایر فیلدها اختیاری است. در ادامه کار باید کد امنیتی را وارد کنید و در پایان بر روی دکمه جستجو که در بالا و سمت چپ قرار گرفته کلیک نمایید تا نتایج حاصل به شما نشان داده شود.

بیشتر بخوانید
تاسیس شرکت: یک قدم مهم و حرفه‌ای در مسیر شغلی

 

استعلام ثبت شرکت

 

در صورتی که اطلاعات شرکت را به طور دقیق وارد نمایید و تمامی فیلدها را پرکنید، در قسمت نتایج فقط اطلاعات آن شرکت را مشاهده خواهید نمود در غیر این صورت ممکن است در نتایج با چندین مورد روبرو شوید. به عنوان مثال فرض کنید فقط در قسمت نام شخصیت، یک کلمه وارد کردید. در این صورت، تمام شرکت‌هایی که در نامشان از این کلمه استفاده شده برای شما نمایش داده می‌شود. بنابراین هنگام پر نمودن اطلاعات، حداقل سعی کنید نام کامل شرکت مربوط را وارد نمایید تا در کسب اطلاعات دچار مشکل نگردید. اکنون با کلیک بر روی فیلد مد نظر خود، اطلاعات شرکت مربوطه برای شما به نمایش در می‌آید و شما آخرین اطلاعات مربوط به شرکت را مشاهده خواهید نمود.توجه داشته باشید که اطلاعات این سامانه مدام در حال بروزرسانی است بنابراین شما به آخرین اطلاعات ثبت شده دسترسی خواهید داشت.

اطلاعاتی که از استعلام شرکت به دست خواهید آورد شامل موارد زیر است:

  • ثبت کننده شخصیت حقوقی که امور مربوط به ثبت را انجام می‌دهد.
  • شناسه ملی شخص حقوقی را مشاهده خواهید کرد.
  • تاریخ تاسیس شخصیت حقوقی به شما نشان داده می‌شود
  • تاریخ آخرین بروزرسانی اطلاعات شرکت که در صورت وجود تغییر ثبت خواهد شد.
  • نام کامل شخصیت حقوقی نمایش داده می‌شود.
  • نوع شخصیت حقوقی در این استعلام مشاهده می‌شود. منظور از نوع شخصیت حقوقی در استعلام ثبت شرکت و همچنین نوع شرکت اعم از سهامی عام، سهامی خاص، شرکت با مسئولیت محدود و غیره است.
  • شماره ثبت شخصیت حقوقی در این قسمت قابل رویت است.
  • اداره کل ثبت کننده نمایش داده می‌شود.
  • واحد ثبتی ثبت کننده مشخص خواهد بود.
  • کد پستی شخصیت حقوقی نشان داده می‌شود. منظور از این قسمت، کد پستی دفتر مرکزی شرکت است. تمام مکاتبات اداره ثبت شرکت‌ها با شرکت مربوطه به این کد پستی ارسال می‌شود.
  • محل اقامت قانونی شخص حقوقی نمایش داده می‌شود. در واقع محل اقامت نشانی دفتر شرکت است.
  • وضعیت شخصیت حقوقی در این قسمت مشخص خواهد شد. در صورتی که شرکت منحل شده باشد نمایش داده می‌شود. در صورتی که شرکت به ادامه کار خود مشغول باشد، در این قسمت وضعیت فعال نمایش داده می‌شود.
  • تاریخ انحلال شرکت در صورتی که وضعیت آن در حالت منحل باشد، در این قسمت مشخص می‌شود.
بیشتر بخوانید
ثبت شرکت در ایران: یک راهنمای قدم به قدم

توجه داشته باشید که محل اقامت قانونی و کد پستی شخصیت حقوقی به مواردی اشاره می‌کند که هنگام ثبت شرکت، به اداره ثبت شرکت‌ها معرفی شده است. در صورتی که این دو مورد دچار تغییر شده باشند، در این قسمت قابل مشاهده نخواهند بود. برای اطلاع از آخرین تغییرات شرکت شما می‌توانید به وب‌سایت روزنامه رسمی مراجعه کرده و در روند آخرین تغییرات شرکت قرار داشته باشید. برای این منظور باید به وب‌سایت www.rrk.ir مراجعه کنید. در صفحه نخست با تصویر زیر روبرو خواهید شد.

 

آموزش استعلام ثبت شرکت

 

در این قسمت با انتخاب جستجو در آگهی‌ها وارد صفحه جدیدی خواهید شد. اکنون شما می‌توانید با ورود اطلاعات مربوط به شرکت در روند آخرین تغییرات صورت گرفته در شرکت قرار بگیرید. برای این منطور کافی است تا یکی از اطلاعات مربوط به شرکت مانند نام شخصیت حقوقی، شماره ثبت شرکت، شناسه ملی شرکت و شماره اظهارنامه شرکت را وارد نمایید تا لیستی از تغییرات شرکت را مشاهده نمایید. با انجام این کار، مراحل استعلام ثبت شرکت شما به پایان خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخذ کد کارگاهی: بررسی شرایط و مدارک مورد نیاز

یک قدم تا دریافت تأییدیه!

استعلام برای دریافت نتیجه ثبت شرکت در واقع آخرین قدم‌های شما در مسیر ثبت برند و کسب و کار است. در صورتی که به فکر تاسیس شرکت هستید اما مراحل آن برای شما پیچیده و دشوار به نظر می‌رسند، ثبت حقیقت در تمامی این مراحل در کنار شما خواهد بود. شما می‌توانید با اطمینان خاطر تمامی امور مربوط جهت ثبت شرکت را به کارشناسان خبره ما در ثبت حقیقت بسپارید تا در کمترین زمان ممکن کارهای مربوط به آن، انجام پذیرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت و استعلام شرکت می‌توانید از طریق شماره تلفن 09106711900 با مهندس محمدیان در تماس باشید. ما همواره آماده شنیدن صدای گرم شما هستیم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *