اخذ کد اقتصادی (شرایط و قوانین)

اخذ کد اقتصادی

کلیه شرکتهایی که فعالیت واردات و صادرات، مونتاژ، تولید، توزیع هرگونه محصول یا کالا و خدماتی را انجام می دهند و همچنین کلیه اشخاص حقوقی و حقیقی که در امور ذکر شده مشغول به کار باشند و دارای پروانه کسب یا مجوز کار از مراجع ذیصلاح بوده و یا دارای محل فعالیت تجاری باشند، واجد دریافت کد اقتصادی به شمار می آیند.

این کد جهت معین ساختن فعالیت یک شرکت اعم از خرید ، فروش ، تولید یا خدمات میباشد که این کد در قراردادها و فاکتورها و پیش فاکتورها درج میگردد و دریافت این کد اجبار قانونی دارد.
بررسی عملکردهای اقتصادی از طریق مختلف امکان پذیر می باشد.

پشتیبانی از افرادی که در حوزه ی اقتصادی به فعالیت مشغول هستند و همچنین نظارت مستقیم و دقیق بر عملکرد اقتصادی آنها شناختی دقیق از شخصیت های فعال در تجارت را طلب میکند.این شناخت از طریق اخذ کد اقتصادی میسر می گردد.
دریافت مجوز جهت انجام فعالیت های بازرگانی قانونی و پرداخت منظم حقوق دولت در چهارچوب امور مالیاتی و پیشگیری ازانواع رقابتها و تلاشهای نادرست و غیر اصولی نیز از دیگر مزیتهای این کد محسوب می شود.

کلیه اشخاص حقوقی (شرکت های ثبت شده ) و اشخاص حقیقی (افرادی که پروانه کسب دارند) که به تولید محصول و ارائه خدمات مشغولند باید کد اقتصادی اخذ کنند و در صورتحساب های خرید و فروش خود شناسه اقتصادی را درج کنند.

بیشتر بخوانید
شرکت تجاری: ساختاری برای کسب درآمد و ایجاد تجارت

کد اقتصادی ذکر شده یک شماره ۱۲ رقمی برای تمامی اشخاص حقیقی یا حقوقی می باشد که توسط اداره مالیات و دارایی برای شناسایی افراد حقیقی ، حقوقی صادر و برای تعیین میزان مالیات آنها در نظر گرفته می شود. این کد اقتصادی همانند کد ملی برای هر شخص منحصر به فرد می باشد.

دلایل نیاز به کد اقتصادی عبارتند از:
::برای اخذ کارت بازرگانی
:: برای شرکت در مزایده ها و مناقصات
:: جهت صدور فاکتور ، بدون اخذ کد اقتصادی امکان صدور هیچ نوع فاکتوری وجود ندارد.
:: افتتاح انواع حساب در بانکها
:: شرکت در مناقصات سازمانها و شرکتها
:: عقد قرارداد با شرکتهای دولتی

ثبت حقیقت آماده ارائه خدمات تخصصی برای اخذ کد اقتصادی در سریع ترین زمان میباشد